De luxe van (te) veel keuzes


Ik ga een beetje gebukt onder de last van een te grote stapel 'te lezen boeken'. Toegegeven, bijna éénderde van de inhoud van mijn boekenkasten staat er nog ongelezen bij, maar daarvan heb ik dan in het hoofd wel weer een soort prioriteitenlijstje gemaakt, de boeken die ik het eerst wil lezen van al die ongelezen boeken. Het zijn er veel, waardoor een keuze moeilijk wordt.
Ten eerste nam ik gisteren uit de biep mee de nieuwste thriller van Charles den Tex - Wachtwoord. Zijn vorige boek, Cel, vond ik erg goed. En het tweede boek van Johanna Spaey - Vlucht.
Zelf kocht ik recentelijk: Brady Udall - De eenzame polygamist, Thomas Mann - De Toverberg (nav Adel van de geest), Pilaren van de aarde en Brug naar de hemel, beide van Ken Follett. Ook ligt nog te wachten het tweede boek van Sjöwall & Wahlöö (De man die in rook opging) en heb ik nog een aantal aankopen van de bibliotheekverkoop klaarliggen, waaronder Inishowen van Joseph O'Connor, De Wolkenschetser van Richard Rayner en Oprechter Trouw van Henk Romein Meijer.
Hieruit een keuze maken is natuurlijk een luxe probleem. Ik verheug me op alle genoemde boeken. Maar misschien moet ik eerst maar eens wat verder in De graaf van Monte Cristo, want dat schiet nog helemaal niet op. Het kan me nog niet echt boeien.
Ik ga me vanmiddag, terwijl de regen met bakken uit de hemel komt (is er iets fijners voor een lezer?) eens beraden over het volgende boek. Ook nog wat schrijven over Dood van een soldaat van Johanna Spaey. Wil alvast wel verklappen dat het een geweldig boek was! Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten