Wat doet ze toch?

Ik heb al een tijdje niet over boeken geschreven, dus ik kan me voorstellen dat jullie denken: wat is ze toch aan het doen?
Tja, druk met van alles, zeer tegen de zin van huisgenote Lotje want die is erg gesteld op Rust en Regelmaat.
'Van alles', dat betekent: huishoudelijke beslommeringen, kerstsfeer, creatieve dingen. Maar lezen, ho maar. Het lukte ook even niet, ik had er de concentratie niet voor en een soort van vermoeidheid in mijn hoofd. Het was geen echte leesdip maar elke boek wat ik opensloeg, sloeg ik na een bladzijde of 20 net zo hard weer dicht. Het beklijfde niet. Uit pure armoede ben ik tijdschriften gaan lezen ;-)

Maar de afgelopen week sloeg de stemming om. De kerstsfeer was 'klaar', vrijdag is voor mij een korte vakantie begonnen (tot na de kerst) en er kwam rust in het hoofd.
Het boek wat me weer in een leesritme kreeg, is Sutton van J.R.Moehringer. Vertaald als: De Spiegelwereld van Willie Sutton. Een heerlijk, goed geschreven, boeiend verhaal over een Iers jochie in New York, dat uitgroeit tot Amerika's grootste maar ook meest geliefde bankrover. Later meer hierover.
Daarnaast ben ik net met Dit zijn de namen van Tommy Wieringa begonnen.
                                                                                     
Met de vakantie in het vooruitzicht heb ik ook een voorraadje uit de biep aangelegd. Ik zal ze waarschijnlijk niet allemaal lezen, maar de bovenste zeker wel. Van boven naar onder:
Ferdinand von Schirach - De zaak Collini
Gillian Flynn - Donker hart (Gone girl)
Bernadette McGill - Charlotte's vleugels (The Butterfly Cabinet)
Suzannah Dunn - De koningin van de verleiding (historische roman spelend aan het hof van Henry VIII ten tijde van Anna Boleyn, maar met twee 'gewone' mensen als hoofdpersonen)
Stendhal - De kartuize van Parma
Di Morrissey - De roep van de rode aarde

Kortom, alle seinen staan weer op groen: lezen lukt weer, er is voorraad en het is vakantie!


En Lotje komt ook weer tot rust......


10 opmerkingen:

  1. Mauro leeft erg mee met Lotje en stuurt de hartelijke kopjes.
    Ik heb vroeger het boek van Stendhal gelezen en vond het prachtig, maar de rest van de stapel ziet er ook zeer appetijtelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh daar is Lotje blij mee, want die is nog steeds stilletjes een beetje verliefd op Mauro.
      Het boek van Stendhal leek me inderdaad erg mooi, ik heb geprobeerd het op de lijst van de leesclub te krijgen maar dat is tot heden niet gelukt, dus lees ik het zelf maar...

      Verwijderen
  2. Dat klinkt als een prima stapel boeken om de kerstweek mee door te komen. Heerlijk dat je een lange week vrij hebt kunnen nemen. Doe het lekker rustig aan, die arme poes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb erg zin in deze stapel en m'n vrije dagen!
      En sinds ik weer lees kan Lotje weer lekker bij het vrouwtje op schoot liggen, dus ze is weer tevreden ;-)

      Verwijderen
  3. Soms heb je even een periode wat rust nodig en dan zijn tijdschriften prima. Fijn dat je nu voor jezelf het idee hebt dat je wel weer wat meer wilt/kunt lezen en die stapel ziet er heel goed uit.
    Veel plezier ermee,

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik ben helemaal weg van Lotje! Wat een présence, wat een toptalent. "She's in love with the camera!". Ja, die gaat nog hoge toppen scheren op de CATwalk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zit er mooi bij he. En het is toch al een dame op leeftijd hoor, ze is al 15 maar 'ze ziet er nog jong uit voor haar leeftijd'. Ze is een beetje sloom, daarom blijft ze zo voorbeeldig voor de camera zitten!

      Verwijderen
  5. wat een geweldige kat!
    leesdipjes zijn zo naar. althans, dat vind ik wanneer het me overkomt. gelukkig gebeurt dit de laatste tijd niet meer, de laatste echte dip is van alweer een jaar terug. fijn dat je er weer bovenop komt! (dat klinkt alsof zo'n dip een ziekte is.. hmm.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lotje wordt op haar oude dag nog een beroemdheid! Ze is een beetje een sloompie maar ontzettend lief.
      Ja die leesdipjes...je kunt je er ook zo moeilijk bij neerleggen. Maar ik heb deze 'aanval' weer overwonnen. Voor lezers is het natuurlijk ook een beetje een ziekte...je bent toch niet helemaal in orde als je niet kunt lezen!

      Verwijderen