Lezen in januari

Het nieuwe jaar is nog maar net van start, maar ik zit al weer boordevol (lees-)plannen!
In november schreef ik al over boeken voor een verlicht januari en had ik ook al een lijstje. Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken, maar ga dat één dezer dagen zeker doen.

Daarnaast lees ik het boek Het raadsel Spinoza van Irvin D.Yalom voor de leesclub, en lees ik een stuk uit De Toverberg van Thomas Mann, ook voor de leesclub.

En ik wil natuurlijk ook graag beginnen aan de uitdaging waarvan Judith van Boekblogger de gastvrouw is: Ik lees Nederlands.
Ook daarvoor heb ik al een lijstje gemaakt, volgens mij ga ik het te behalen nivo (stroopwafel, 10 boeken) gaandeweg nog wel ophogen omdat het lijstje steeds groter wordt en ik steeds enthousiaster ;-)

Net als vorig jaar heb ik me (weer) voorgenomen minder nieuwe boeken te kopen/te lezen en meer uit eigen voorraad, de oudere boeken. Vorig jaar is dat slecht gelukt, je hebt zo de neiging om mee te gaan in de waan van de dag en als je dan ergens iets leest of hoort over een nieuw boek dat erg goed is, laat je je toch weer meeslepen. Terwijl veel van wat ik in de kast heb staan minstens zo goed is. Ik heb er vandaag weer een paar in mijn handen gehad en bedacht dat het toch doodzonde is dat die hier maar stilletjes op de plank blijven staan.
Dus dit jaar wil ik daar toch wat standvastiger in zijn. Ik hoop dat het lukt, jullie zijn mijn getuigen!

4 opmerkingen:

  1. Mooie plannen, Joke en fijn te lezen dat je helemaal zin hebt in de uitdaging om veel Nederlands te lezen.
    Het lijkt wel of we overlegd hebben, ik wilde ook geen boeken meer kopen de komende maanden en lezen wat er in de kast staat.
    Nu kunnen we elkaar op het rechte pad houden!
    gelukkig nieuwjaar!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we doen. Jij ook een gelukkig nieuwjaar Bettina!

      Verwijderen
  2. Grappig dat iedereen dezelfde plannen heeft. Joke veel geluk in 2013!
    Groetjes Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien zetten we wel een trend! Dank en jij ook een mooi en gezond 2013!

      Verwijderen